Sunday, June 25, 2017

وخامت حال هادی قائمی و انتقال وی برای عمل


http://fa.iran-hrm.com/index.php/2017/06/22/the-deterioration-of-hadi-ghaemi-and-his-transfer-to-action/

وخامت حال هادی قائمی و انتقال وی برای عمل
هادی قائمی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین هشت سال است که در زندان به سر میبرد.
هادی قائمی به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق به همراه خانواده محسن و احمد دانشپور دستگیر شده بود، بعد از دستگیری به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در سال 89 به زندان گنبد کاووس تبعید شد. وی در ابتدا به اعدام و سپس به ۱۵ سال زندان در تبعید محکوم شد.
یوسف قائمی، فرزند هادی در همان زمان طی مصاحبه یی گفت که اخیرا پدرش را به تهران منتقل کرده‌اند تا مورد عمل جراحی قرار بگیرد. هادی قائمی هم اکنون در تهران در زندان اوین به سر می‌برد یوسف، فرزند او می‌گوید:
“برای مرخصی یک میلیارد تومان وثیقه می‌خواهند و ما نمی‌توانیم چنین وثیقه سنگینی را تأمین کنیم. برای ماده ۱۳۴ هم اقدام کردیم، اما گفتند که شامل حال ایشان نمی‌شود. می‌گویند ماده ۱۳۴ برای کسانی است که بیشتر از یک اتهام در پرونده‌شان است. اتفاقاً پدر من هم بیشتر از یک اتهام دارد ولی وقتی پیش قاضی رفتیم گفت شرکت در اجتماعات و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی و.. همه یک اتهام محسوب می‌شود و تفکیک نمی‌کنیم. برای همین قبول نکردند”.
این زندانی که به رغم کهولت سن و انواع بیماریها و فشار خون بالا در زندان به سر می برد. وی از حداقل دادرسی عادلانه و داشتن وکیل محروم بوده است. او در دادگاهی محاکمه شده است که در نظر قاضی آن، متهم قبل از ورود و طی آیین قضایی ودادرسی یک مجرم است.

No comments:

Post a Comment