Sunday, June 4, 2017

http://www.iran-efshagari.com/%D9%BE%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B2-%D8%AE%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE
%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA/
منسوب به مارک تواین، که بدرستی گفت:
آنجا که آزادی نیست اگر رای دادن چیزی را تغییر میداد اجازه نمیدادند رای بدهید.
با این جان کلام، شروع کنیم،
قانون بازی 
از ابتدایی ترین بازیهای اقوام اولیه جهان، مانند الک دولک و بزکشی و چوگان بازی، تا بازیهای تکامل یافته کریکت، آیس هاکی، تنیس، تا فوتبال و اسکی آلپین، از همان حرکت اول، اگر قانون بازی، و مقررات مربوط به انجام و اجرای آن، موبمو انجام نشود، دیگر اسم آن را نه الک دولک میگذارند نه تنیس و نه فوتبال و نه اسکی، و قاطعانه به آن مهر باطل زده و بلافاصله نه به روند اجرای آن توجه میکنند، نه با داوری و اعلام عدد و رقم، و نه نتیجه آنرا مشروع و قابل اعتنا میدانند….
از همینجا بگیرید و بروید سراغ همه بازیها، مسابقات، تشکیلات و انجمنها و هرهسته و سازمان و دفترو دسته ای که جامعه بشری تشکیل میدهد، تا برسد به تشکیل حزب و تشکیلات اداره کشور، که اوج آن اداره دمکراتیک جامعه باشد و تدوین نهاد دولت و کابینه و قوای سه گانه، که نماد بنیادین آن دمکراسی و جدائی دین ازدولت است و جان کلام آن به حرکت در آوردن موتور محرکه آن، یعنی انتخابات سراسری بر اساس حاکمیت ملی و هر نفر بالغ یک رای.
بنابراین، در بازیی بنام الک دولک، وقتی یکی با چوب به سوژه بزند و دیگری با پا یا با چکش، این بازی دیگه بازی الک دولک نیست که نیست. عینا دریک بازی دیگه، که قرار است بازی فوتبال باشد، اگر فقط یک دروازه باشد و همه توی یک دروازه شوت کنند، آنهم با یک توپ مکعب یا ذوذنقه شکل!! و دروازه بانی هم در کار نباشد! و بعد به مردم بگویند بروید استادیوم، تا ما عکس بگیریم و توی رسانه های دولتی تبلیغ کنیم، و آمار و ارقام بدهیم، این شلم شوربا نه بازی فوتبال است، نه نتیجه آن درست است و نه تعداد تماشاچیان چیزی ازماهیت مطلقا قلابی این بازی را تغییرمیدهد. دیگر واویلا که یک دولت به مردم بگوید که اگر نروید به شرکت در جمع تماشاچیان، از مزایای اجتماعی و شغلی وووو محروم میشوید. برای گرفتن جا در دانشگاه و هرگونه وام تحصیلی و مسکن و گرفتن پاسپورت واجازه خروج وووو، برای مصاحبه در کارهای دولتی و ارتقای مقام و حتی گرفتن یارانه و کمک مالی وووووو، شما حتما به نشان دادن بلیت های سالن، (بخوانید مهر شرکت در شناسنامه هاتان)، در این بازی مسخره وبی اساس احتیاج مبرم دارید. نخیر نخیراین بازی دیگر بازی فوتبال نیست، حتی یه قل دو قل هم نیست! این کارزار بیشرمانه یک گروکشی از ملتی در زنجیر است که، ازسرصبح تا نیمه های شب، بفکر رفع مشکلات آب و نان ومسکن و دارو و شهریه و پوشاک خود و فرزندانش است. حالا دیگر وای به حال انتخابات سراسری یک کشور برای تعیین قانونگذار و نخست وزیر و یا رئیس جمهور.
و حا

No comments:

Post a Comment